piątek, 27 lipca 2012

Przepis na mufinki

Jak pisałam wcześniej dziś podam Wam przepis na pyszne muffiny. Ich największym plusem jest to że bardzo proste do zrobienia ;)




Do mufinów potrzebne są foremni, ja używam sylikonowych, są bardzo wygodne i nie zajmują dużo miejsca w kuchni.
Swoje kupiłam tu: http://www.cellofan.pl/towar/5169/foremki_do_muffinow_celebrate_6_szt.html
Ale można je teraz znaleźć tez w sklepach stacjonarnych, chociażby w Ikei. Do takich foremek wkładamy papierowe papilotki zaczynamy robić muffiny ;)

Składniki:
113 gram rozpuszczonego i ostudzonego masła
2 duże jajka
180 ml mleka
1,5 łyżeczki esencji waniliowej
135 gram białego cukru ( ja zawsze dodaje brązowy mufinki nie są wtedy takie słodkie)
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
czekoladowe kropelki/orzechy/bakalie lub cokolwiek innego na co mamy ochotę w ilościach dowolnych ;)

Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni Celsjusza.

Przygotowujemy dwie miski.
W jednej łączymy ze sobą  wszystkie suche składniki.
W drugiej misce mieszamy jajka, mleko i wanilię oraz masło.
 Do łączenia składników używam takiej trzepaczki :http://us.123rf.com/400wm/400/400/belchonock/belchonock1203/belchonock120301853/12718240-metalowa-trzepaczka-do-ubijania-jajek-i-brazowe-jaja-izolowanych-na-bialym-tle.jpg  można też użyć sylikonowej szpatułki.
Nie używamy miksera !
Mokre składniami dodajemy do suchych i mieszamy za pomocą  trzepaczki lub szpatułki aż składniki dobrze się połączą. Nie należny zbyt długo mieszać ciasta żeby mufinki nie były twarde tylko puszyste po upieczeniu ;)

Gotową masę nakładamy do papilotek (zakrywamy 3/4 foremki żeby ładnie wyrosły).
Teoretycznie z przepisu powinno wyjść 12 mufinek ale mi zawsze wychodzi około 15, zakładam że zależny to od wielkości foremek ;)

Mufinki pieczemy 18-20 minut. Najlepiej sprawdzić patyczkiem czy są już gotowe, jeśli patyczek wyjdzie suchy to możemy wyjąć nasze mufiny z piekarnika. Mufinki zostawiamy do ostygnięcia.

Ja dodałam jeszcze do ciastka dwie buteleczki czerwonego barwnika stąd ten dziwny kolor ^^
Dodałam też mnóstwo kropelek czekoladowych co bardzo ucieszyło mojego chłopaka i moją siostrę ;)

To właściwie była czekolada z mufinkami a nie na odwrót ;D

Jeśli coś pominęłam albo coś jest nie jasne to piszcie, postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania ;)

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...