poniedziałek, 3 czerwca 2013

Serialowy poniedziałek - Hannibal

Dziś kilka słów o nowym serialu Hannibal. Tytuł jest Wam zapewne znany- możecie kojarzyć książki Thomasa Harrisa lub filmy z Anthony Hopkinsem. Oba skojarzenia są dobre ponieważ serial wpisuje się w historię z książek i filmów. Dokładniej jest to swojego rodzaju prequel to pierwszych trzech książek Harrisa. Imiona, miejsca, bohaterowie- wszystko to zgadza się z ksiazkami ;) Bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło. Przeczytłam wszystkie ksiżki i pisałam na ich temat nawet dłuższa pracę na studia, więc miałam spore wymagania wobec tego serialu. Na szczęście sie nie zawiodła, a wręcz przeciwnie, serial przeszedł moje oczekiwania ;)



Dla tych co nie znaja Hannibala kilka sów wyjasnienia:
Jeden z głównych bohaterów to Will Graham który wraz z FBI tropi seryjnych morderców. Dzięki swojemu unikalnemu talentowi jest w stanie wczuć się w rolę każdego - nawet psychopaty i odtworzyc to co działo sie na miejscu zrodni. Stres związany z pracą pcha go w ręce dr Hannibala  Lectera (Mads Mikkelsen), jednego z najlepszych psychiatrów w kraju. Ich przyjaźń rozkwita a my powoli dowiadujemy się kim tak naprawdę jest Dr. Lecter...


Mimo tego że uwielbiam Anthonego Hopkinsa to muszę przyznać że Mads Mikkelsen jest od niego o wiele lepszy. Nie mam się do czego przyczepić. To po prostu Hannibal zywcem wyjęty z książki. Zresztą cała obsada serialu jest bardzo dobra, graja tu również  Hugh Dancy ( "Histeria", "Helikopter w Ogniu"), Caroline Dhavernas czy Laurence Fishburne ("Matrix").

 Hugh Dancy as Will Graham

Serial odradam osobom o słabych nerwach. Sceny sa bardzo mocne, zbrodnie pokazane sa bardzo realizstycznie i drobiazgowo. Poza tym miejscami ogląda się ten serial jak bardzo dobry horror, wczoraj obejrzałam trzy odcinki pod rząd i bałam się po ciemku do domu wraca ;p

Jesli Was takie rzeczy nie ruszają to gorąco polecam ten serial. 


3 komentarze:

  1. Oglądam i bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie - zbyt brutalne sceny.
    Natomiast polecam gorąco Madsa Mikkelsena w duńskich "Jabłkach Adama" - genialna rola!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądam i jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...