piątek, 19 lipca 2013

Herbatniki tutorial

Hej!
Dziś kolejny wakacyjny tutorial ;) Dzis padło na herbatniki bo ktoś ostatnio mi to zaproponował ;)
Prosty wzór do którego potrzebujecie w zasadzie jednej kostki modeliny.

Potrzebujemy: 
  • Masa Premo Ecru
  • Suche pastele : brązowy/żółty/pomarańczowy
  • Igła lub wykałaczka
  • Nożyk do cięcia
  • Szczotka do zębów
  • Pędzelek lub kawałek gąbki do pasteli
  • Dwie szpilki
  • Pary bigli
  • Maszynka do makaronów lub np dezodorant




 Jeśli macie maszynkę to wcześniej rozrobioną modelinę przekładamy przez grubsze oczko, tak żeby miała około 0,5cm. Jeśli nie macie maszynki możecie ją rozwałkować dezodorantem lub akrylowym wałkiem. 

Następnie wycinamy z modeliny dwa prostokąty



Przedkładamy szpilki przez całe ciastka. Wkładamy je od dołu, dzięki temu nie wypadną. Opcjonalnie możecie wygładzić boki narzędziem.


 Bierzemy igłę. Przykładamy igłę do modeliny i robimy ruch do wewnątrz ciastek. Postarajcie się żeby równoległe boki miały tę samą ilość "ząbków"


 Tę samą czynność powtarzamy jeszcze raz żeby ząbki były wyraźniejsze

 Teraz nadszedł czas na fakturę. Jak widzicie moja szczoteczka przeszła już wiele ale nie mogę się z nią rozstać ;) Jest po prostu idealna.


 

Teraz przygotujemy pastele. Ja ścieram nożykiem brąz i żółty, mniej więcej pół na pół i dodaje trochę pomarańczy lub beżu. Nie wiem jak profesjonalnie nazywają się te kolory. Najlepiej podejść do sklepu plastycznego i wybrać kolory na zywo. Przez internet może trochę potrwać zanim traficie w odpowiednie odcienie.

Ja do cieniowania używam starego pędzelka od cieni.
Nakładam pastele jak cienie do powiek, z pędzelka strzepuję nadmiar i delikatnie nakładam.

 




 Wracamy do igły...


... i robimy dziurki.


Kolczyki są gotowe do wypieczenia. Ja piekę je przez 25 - 30 min w 120 stopniach.
Zanim je wypieczecie możecie tez dodać im trochę faktury i dziurki z tyłu.


 Gdy kolczyki są już wypieczone możemy podkleić igły żeby nam się później bigle nie przekręcamy.

 I gotowe ;)

 
 Za tydzień w piątek kolejny tutorial. Będzie bardziej wakacyjnie ;)

Na blogu Showmemagic możecie zobaczyć jaki fajny projekt powstał dzięki poprzedniemu tutorialowi ;)

A tu znajdziecie poprzedni tutek :

19 komentarzy:

  1. Jezu kobieto .. weź wreszcie jakiś przydatny tutorial zrób ! Jeszcze nigdy na twoim blogu nie widziałam zdjęć biżuterii herbatników i kto normalny by nie umiał takiego ulepić ?! Już mnie wkurzasz .. zrób tutorial na babeczkę , ciastka , gofry .. na kaboszony i te inne pierścionki ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt ci nie każę tu zaglądać jak ci nie pasuję. Pozwól że sama będę decydować co robię na WŁAŚNYM blogu. I koniec dyskusji.

      Usuń
    2. Do anonima! Może pochwalisz sie swoimi pracami?!A gdzie twoje tutoriale?pokaż te herbatniki które rzekomo tak umiesz robić ?Fakt jest taki że nie każdy potrafi lepić!No i co mnie rozbawiło w twoim komentarzu to tutoriala na herbatnika nie chcesz ale chcesz na ciastko?gdybyś tak wielce lepiła to byś wiedziała że przy ciastku jest tyle filozofii co i przy herbatniku!

      Usuń
    3. a ja się cieszę bo właśnie nie wiedziałam jak je robić :))) dziękuję!

      Usuń
    4. Hahahahah mega odważny komentator :) Wiem ze dostane zapewne złoty szpadel za odkopanie tak starego komentarza, ale normalnie tak mnie rozbawiła ta osoba że nie mogę. Kocham takie anonimowe posty zakompleksionych tchórzy! LL super tutki, świetne prace a takimi burakami się w ogóle nie przejmuj. Bardzo dobrze jej/jemu odpisałaś :)

      Usuń
    5. Czasem się zdarzaja takie rodzynki ;)

      Usuń
    6. A mi się też wydaje, że skoro zarabiasz na tych cudeńkach to nie możesz ujawnić światu jak je robisz bo wtedy miałabyś mniej klientów

      Usuń
  2. Mi się podoba! Podoba mi się gdy ktoś coś robi z głowy a nie wszystko z foremki :) pozdrawiam i zapraszam także i do mnie http://belart84.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku jak Ty to świetnie robisz ! Podziwiam ♥ I z niecierpliwością czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają na bardzo chrupkie i pyszniaste ;) Bardzo fajny tutorial

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że robisz takie rzeczy ręcznie, a nie z foremek. I miło mi, że o mnie wspomniałaś :). Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  6. super tutorial :) herbatniki wyglądają jak prawdziwe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. swoją pierwszą pracę zrobiłam wg tego tutorialu, jest super ;) zdjęcia u mnie w najnowszej nocte, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja mam pytanie, czy np, cienie do powiek, mocno napigmentowane można by użyć do kolorowania modeliny tak jak suchych pasteli? Czy nie będą trzymać się pracy a może podczas wypiekania się spalą? Próbowałaś?

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy do "cieniowania" modeliny mogą się przydać stare, pokruszone farbki akwarelowe?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...