środa, 12 marca 2014

Jak przechowywać biżuterię

Dziś troszkę inny post niż zazwyczaj. Nie dawno dostałam pytanie odnośnie przechowywania biżuterii. Więc dziś pokarzę Wam jak ja przechowuje swoją biżuterię i napisze kilka słów o tym jak należy dbać o biżuterię srebrną i posrebrzaną. Tych elementów używam zazwyczaj do wyrobu mojej biżuterii.

Swoją biżuterię trzymam na półce nad łóżkiem.
Jak widzicie mam kilka pudełeczek. Fioletowe to pudełeczko po kosmetykach od Shiny boxa, te w babeczki jest po kubku, mam też pudełeczko serce własnej produkcji i szafeczkę którą wylicytowałam na aukcji charytatywnej.

Pudełeczka są ważne. Biżuterię ze srebra oraz posrebrzaną powinno się trzymać w suchym miejscu bez dostępu światła i powietrza. Dzięki temu metalowe elementy nie ciemnieją. Jeśli macie np kolczyki babeczki to krem nie będzie się tak kurzyć jeśli kolczyki będziecie trzymać w zamkniętym pudełeczku.

Nie trzymam wszystkiego w pudełeczkach. Biżuterię którą nosze na co dzień trzymam na wierzchu. Mosiężna bransoletka i obrączka to nowości upolowane na giełdzie minerałów ;) Pierścionek od chłopaka i bransoletki od koleżanki z targów.Z bransoletkami i pierścionkiem wlasciwie się nie rozstaje ;)
Tę biżuterie przecieram czasami specjalnymi szmatkami do biżuterii. Można je kupić np w Świecie Koralików.

Ta ceramiczna babeczka to cukiernica. Ale ja wykorzystuję ją również do przechowywania biżuterii 
;)

 Kolczyki trzymam w pudełeczku popakowane w woreczki strunowe. Dzięki temu nie gubią mi się pary. Miałam z tym straszny problem wcześniej. Delikatniejsze kolczyki, np pawie pióra mam spakowane oddzielnie. A np decouparzowe razem bo są trwałe i ciężko je zniszczyć.
Trzymam tu też część pierścionków. Głównie te posrebrzane. Resztę mam w otwartym pudełeczku. Inaczej bym ich nigdy nie założyła ;)
 Mam tu swoje filiżanki które nosiłam w święta
 Mam też swoje charmsy podoczepiane do różnych bransoletek.
 Bransoletki z takimi metalowymi zakończeniami też trzymam w woreczkach żeby mi nie czerniały.

 Wisiory też mam popakowane oddzielnie. Dzięki temu nie muszę ich rozplątywać przed każdym założeniem ;)

Biżuterię ze srebra i złota  warto trzymać  w pudełeczkach wyłożonych np gąbką lub miękkim materiałem aby nasze kolczyki się nie odkształciły lub nie porysowały. Nie mam dużo takiej biżuterii u siebie więc nie mam Wam co pokazać ;) Nie lubię nosić złota dlatego wszystkie pamiątkowe kolczyki i łańcuszki trzyma moja mama. Na co dzień wolę handmadową biżuterię.

A Wy jak dbacie o swoją biżuterię?
Macie sprawdzone sposoby na jej przechowywanie?
Czekam na Wasze komentarze ;)

3 komentarze:

  1. SUPER POST natrafiłam na twojego bloga przypadkiem, Boże ty robisz takie piękne rzeczy, zazdroszczę Ci talentu.

    http://naszezycieiinspiracje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajne rzeczy. Też lubię lepić z modeliny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne pudełeczka do przechowywania ślicznej biżuterii :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...