sobota, 7 września 2013

Pocztówka z wakacji #2 Mazury

Hej!
Dziś mam kolejną porcję zdjęć z wakacji. Tym razem Mazury ;)
Jeżdżę tam co roku, bo babcia mojego chłopaka mieszka zaraz przy Mrągowie. Dzięki temu zawsze możemy sobie pozwolić na dodatkowy tydzień wakacji. Uwielbiam Mazury tak samo jak morze. Ciągnie mnie do wody, natury, pól... i pięknych zamków ;) W tym roku udało nam się zobaczyć dwa kolejne. Ale co tam się będę rozpisywać.....

Powyżej Dzwon, bardzo przyjemne jeziorko w Marcinkowie.

Któregoś dnia wybraliśmy się na wycieczkę rowerową.

Podstawowa trasa miała się skończyć przy tym jeziorku, czyli jakieś 10-15 kilometrów od Mrągowa.

Ale nie bylibyśmy sobą gdybyśmy nie pojechali kawałek dalej.

To mój bohater tego dnia. Jubilat 2.
Zadziwiająco wygodne siodełko i praktycznie brak hamulców i przyczepności na piasku.
Ale z górki rozpędzał się lepiej niż mój góral ;)

Pojechaliśmy kolejnych kilka kilometrów dalej bo znaleźliśmy na mapie Cmentarną Górę w Brejdynach.
 Ale zamiast góry znaleźliśmy kota. Ten słodziak biegł za naszymi rowerami. Serce mi się krajało strasznie.
Z Brejdyn postanowiliśmy się zawrócić i wracać do domu. Ale nie po prostej drodze tylko na okrętkę.
Generalnie przejechaliśmy około 50 km na składaczkach. Ledwo dojechałam, gdy już niemalże straciłam nadzieję (byłam pewna że nawet jeśli ja dam rade to rower na bank nie ^^) okazało się że jesteśmy 3 km od domu ;D

W drodze  prowadził nas nie kto inny jak Krzysztof Hołowczyc - z nim zawsze dojedziesz do celu !

Po jednodniowym odpoczynku ruszyliśmy na dalsze zwiedzanie. Opuściliśmy Mazury i udaliśmy się na Warmię.
Pojechaliśmy do Reszla żeby zobaczyć zamek.
Jeśli będziecie kiedyś w okolicy to bardzo polecam to miasteczko. Jest dosyć zaniedbane ale bardzo ładne i klimatyczne ;)

Po zwiedzaniu zamku ruszyliśmy na wieżę kościoła który widzicie na zdjęciu wyżej.

Z wierzy rozciąga się piękna panorama. Dużo ładniejsza niż z zamku.
W całym miasteczku jest dużo starych zabudowań

A to willa z 1905 roku. Przedziwny budynek ale bardzo mi się spodobał.

Miała dużo pięknych, niebieskich akcentów
Oprócz zamku w Reszlu można obejrzeć stare mosty. Gotyckie mosty z XIV wieku.
A do tego wokół tej najstarszej części miasteczka ciągnie się piękny park z rzeką Sajną.

Gdy fotografowałam zamek zaczepił nas przechodzeń i spytał czy widzieliśmy stary spichlerz. Wskazał nam drogę i zapewniał że watro go zobaczyć. I faktycznie budynek jest wielki i bardzo stary, piękny.
Niechętnie opuściliśmy Reszel i ruszyliśmy do Lidzbarka Warmińskiego
I trafiliśmy prosto na Wieczór Humoru i Satyry.
Poznajecie ?
Ken i Harriet <3
A to główna atrakcja czyli zamek biskupów warmińskich
Nie mogliśmy go obejść jak to mamy w zwyczaju( ba, mieliśmy problem żeby do niego dotrzeć) bo część terenu zamku była zamknięta przez wcześniej wspomniana imprezę.
Ogólnie zamek mnie nie zachwycił. Mnóstwo srebrnej zastawy i przypadkowych mebli. Na wyższym poziomie obrazy i tu miłe zaskoczenie. Znalazło się wśród nich kilka prac Witkacego.
Weszliśmy tez na wieżę, ale niewiele z niej widać. Jest za to sporo schodów ;) My mieliśmy istny maraton tego dnia. Dwie wierze zamkowe i jedna kościelna. Na dodatek na tej musieliśmy się spieszyć żeby dogonić grupę która była w drodze na górę. Każde pomieszczenie w zamku jest zamykane po wyjściu zwiedzających więc razem z nami biegła Pani z personelu razem z pękiem kluczy.
I Wysoka Brama. Jedna z niewielu autentycznych rzeczy w Lidzbarku.

Nie mam zdjęć samego Mrągowa. Jestem tam co roku i w ciągu tego wyjazdu byliśmy tam tylko raz. Ale polecam zajechać do Mrągowa w lipcu na piknik country. Odbywa się tam wtedy parada pojazdów ;)